Беларуская мова

Чацвер, 28.05.2020
Тэма: Я і мая Радзіма. Святы на Беларусі. Я і мая мова
Мэта: пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключыць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і  прачытаных тэкстаў; фарміраваць уменні асэнсавана ўспрымаць беларускую мову на слых; вучыць чытаць словы і сказы з [дз'], [дж]

Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворкі

* * *
Дзятлы дзюбамі дзяўблі дрэва.
* * *
Уздоўж дарогі дужа жудасны дождж

2. Новы матэрыял

1. Святы Беларусі


Гімнастыка для вачэй

2. Работа па падручніку.  Навучанне чытанню с.60-61:

3. Лексічная работа (запомніць):
Дзень Незалежнасці- День Независимости
Купалле- Купалье
Дажынкі- Дожинки
Падзея- событие
Падзяка- благодарность
                                      Фізкультхвілінка

4. Навучанне чытаннюРабота па падручніку с.62

5.Замацаванне. Работа ў сшытку

6.  Рэфлексія





Чацвер, 21.05.2020
Тэма: Я і мая Радзіма. Гонар Беларусі
Мэта: пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключыць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і прачытаных тэкстаў


Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворкі

* * *
Дудар дудару дарма грае.
* * *
Раз прывёз Рыгор Цімоху мех арэхаў, мех гароху.

2. Паўтарэнне:

     3. Новы матэрыял
1. Гонар Беларусі

Гімнастыка для вачэй

2. Работа па падручніку с.58:

1. Паўтарэнне прафесій

2. Чытанне слоў з літарай Р

3. Работа з прыказкамі

3. Навучанне чытаннюРабота па падручніку с.59

Фізкультхвілінка

4. Лексічная работа (запомніць):

 Гонар-  гордость
 Будаваць- строить
Рабіць- делать
    Свет- мир, свет

5.Чытанне тэксту "Верныя памочнікі" на с.59

6. Замацаванне. Работа ў сшытку (с. 38)

7. Рэфлексія


Чацвер, 14.05.2020
Тэма: Я і мая Радзіма. Сімвалы Беларусі
Мэта: пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключыць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і прачытаных тэкстаў


Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворка

Цярпення няма цяпер церці цярніцаю лён.

2. Паўтарэнне:   

 3. Новы матэрыял

1. Слуханне казкі


— Назавіце сыноў. Хто іх маці? 


2. Знаёмства з сімваламі Беларусі


3. Навучанне чытаннюРабота па падручніку с.56

Гімнастыка для вачэй

4. Лексічная работа (запомніць):

 Айчына, Бацькаўшчына- Отчизна, Отечество
 Радзіма- Родина
Дзяржава- государство
Рэспубліка Беларусь- Республика Беларусь
Краiна- страна
Канюшына- клевер
     Сцяг- флаг

5.Чытанне тэксту "Што такое Бацькаўшчына?" на с.57

6. Замацаванне. Работа ў сшытку (с. 37)

7. Рэфлексія
Чацвер, 07.05.2020
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. Славутыя землякі. памятныя мясціны
Мэта: працягваць фарміраванне вымаўленчых навыкаў, пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключаць іх у актыўнае суразмоўніцтва


Ход урока:
1. Паўтарэнне вывучанага
Гульня "Так ці не" ( перацягвай картку са словам у левы бок, калі ты згодзен, і ў правы, калі- не. Для праверкі націсні на блакітны квадрацік у ніжнім правым кутку)


2. Новы матэрыял (слуханне аудыёзапісаў)


1.      Работа па падручніку (с. 52, заданне 1)








Землякі







Еўфрасіння Полацкая





Францыск Скарына




Марат Казей




Уладзімір Карват


Гімнастыка для вачэй

2. Замацаванне. Гульня "Знайдзі пару" (націскай на карткі і шукай пару)
3. Работа па падручніку (с. 52, заданне 2)

·        Вымаўленне чыстагаворак: 

ча-ча-ча – ловім мы ляшча, 

чу-чу-чу - мячык я качу, 

чы-чы-чы — дружна елі калачы, 

чэ-чэ-чэ — сонейка пячэ

4. Чытанне слоў на с.52

5. Чытанне тэксту на с.53 

6.  Слуханне тэксту** (не абавязкова)

Дзедаў медаль
         Алесеў дзед Пятро Апанасавіч у свае маладыя гады быў героем, ваяваў з фашыстамі, не баяўся ні куль, ні снарадаў, ні бомбаў, ні агню, ні  вады. У дзеда ўзнагарод - паўнюткая шкатулка. Асабліва ганарыўся ён медалём «За адвагу».
        Аднойчы завязаўся з ворагам жорсткі бой. Дзед, які тады яшчэ быў юнаком, радавым салдатам, ажно аглух ад выбухаў снарадаў. А потым на яго найшоў нямецкі танк. Вось-вось раздушыць. Дзед узняўся з акопа і  кінуў гранату. Гусеніца разарвалася, танк закруціўся на месцы. Фашысты павыскоквалі з танка, хацелі дзеда забіць, а ён па іх —з аўтамата. Во якім салдатам быў Алесеў дзед.
       Алесь часта дастае шкатулку і разглядае дзедавы ўзнагароды. Кожны ордэн і медаль шмат разоў трымаў у руках. А медаль «За адвагу» адзін раз адважыўся прымацаваць да свайго пінжачка. Прымацаваў  і стала няёмка: дзед быў адважны, рашучы, а ён на «дарослы» веласіпед баіцца сесц!і і цемнаты баіцца - ноччу з хаты не выйдзе. Дый ці мала чаго баіцца? (Што было далей?)
        Ідзе Алесь па вуліцы і разважае: як жа яму стаць такім, каб смела насіць дзедаў медаль? Яго думкі перапыніў плаксівы голас:
— Алесь!.. Алеська!..
Алеся клікала Людачка.
— Там... там сабака пасярод вуліцы ляжыць...
— Хай і ляжыць. Ты абыдзі яго, — параіў Алесь.
— Баюся я...
       Алесь і сам баяўся гэтага сабакі, але прыняў смелы выгляд. Не мог жа мужчына прызнацца маленькай дзяўчынцы ў сваей слабасці.
— Я правяду цябе, - сказаў і  ўзяў Людачку за ручку: - Хадзем!
       Калі яны падышлі да сабакі, Алесева сэрца моцна і часта грукала ў грудзях. Яго, напэўна, і сабака пачуў, нязлосна гыркнуў: “Ідзіце, ідзіце... Я маленькіх не крыўджу і наогул нікога без прычыны не чапаю».
       Дзень прайшоў хутка і ў клопатах: Алесь збегаў у магазін і купіў хлеба, накарміў курэй, паліў грады, купаўся, гуляў у футбол. Натаміўся так, што вечарам соладка заснуў. I прысніўся яму дзівосны сон: крочыць ён, статны юнак, па вуліцы, а на грудзях ззяе медаль «За адвагу». Усе з захапленнем глядзяць на яго: «Герой! У дзеда ўдаўся».
        Алесь ад хвалявання прачнуўся і пашкадаваў: «Не трэба было прачынацца, паглядзеў бы, чым кончыцца сон».
         А ў пакоі цёмна, пад акном шастае нешта. Алесю зрабілася страшна, але ён успомніў пра дзедаў медадь. «Я не баюся цемнаты», — сказаў сам сабеі  рашуча адкінуў коўдру падышоў да акна. Нікога ў агародчыку не было, толькі галінка бэзу шкрабала па шыбе.
       Раніцай Алесь пахваліўся бабулі, маме і тату:
— А я ўжо не баюся ні сабакі, ні цемнаты.
— Ты ў дзеда ўдаўся, — сказала бабуля.
        Алесь дастаў з шуфляды дзедаву шкатулку, узяў медаль «За адвагу», прыклаў яго да свайго пінжачка. Але не прышпіліў...
                                       (І. Муравейка).

Фізкультхвілінка
7. Памятныя мясціны

8. Чытанне слоў з Ў  с.54

9 Рэфлексія

Чацвер, 30.04.2020
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. Наша наваколле
Мэта: працягваць фарміраванне навыкаў беларускага вымаўлення; пазнаёміць са словамі і  выразамі па тэме, уключыць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і прачытаных тэкстаў


Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворка

Гром грыміць, страляе, у дубы цаляе. 

2. Паўтарэнне:

"Прафесіі"

 3. Новы матэрыял

1.     Завучванне верша на памяць
— Прачытайце верш і скажыце, пра што гаворыць аўтар:

Усім на зямлі я давесці бяруся:
няма прыгажэй ад маёй Беларусі!

2. Навучанне чытаннюРабота па падручніку с.50, 
   заданне 2
Гімнастыка для вачэй

3. Лексічная работа (запомніць):

КРЫНІЦА - родник                                            
УЗГОРАК, ПАГОРАК - возвышенность, холм                                                 
 ГАЙ - роща                        
ПЕЧКУРЫ - пескари                                                                  
ЛАГЧЫНА - лощина                                                             
НАВАКОЛЛЕ - окрестность


4.Чытанне тэксту "Летам" на с.51

5. Адказ на пытанні:
 - Дзе летам жылі Віця з мамай? 
 - Якое там наваколле? 
 - Дзе часта бываў хлопчык? 
 -Што ён там рабіў? 
 - Што зиайшоў Віця ў лагчыне?
 -  Як вы разумееце выраз «ад печкуроў адрокся»? 
 - Чаму хлопчык пабег дахаты вясёлы?

                               6. Рэфлексія



Чацвер, 23.04.2020

Тэма: Мясціна, дзе я жыву. У родным горадзе (вёсцы)
Мэта: працягваць фарміраванне навыкаў беларускага вымаўлення; пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключаць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і прачытаных тэкстаў


Ход урока:
1. Моўная размінка:

I тут гу-гу, і там гу-гу, і нічога разабраць не магу. 

2. Паўтараем тэму "Асабістая гігіена"


3. Гульня "Горад ці вёска?"


4 . Новы матэрыял 


5. Знаёмства з апострафам




  6.  Работа ў сшытку с. 29



 7. Чытанне тэксту (з папярэдняй падрыхтоўкай)

      

 8. Вынік урока. Рэфлексія

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Дорогие ребята, уважаемые родители!