Беларуская мова
Чацвер, 28.05.2020
Тэма: Я і мая Радзіма. Святы на Беларусі. Я і мая мова
Мэта: пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключыць іх
у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і прачытаных тэкстаў; фарміраваць уменні
асэнсавана ўспрымаць беларускую мову на слых; вучыць чытаць словы і сказы з
[дз'], [дж]
Тэма: Я і мая Радзіма. Святы на Беларусі. Я і мая мова
Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворкі
* * *
Дзятлы дзюбамі дзяўблі дрэва.
* * *
Уздоўж дарогі дужа жудасны дождж
2. Новы матэрыял
1. Святы Беларусі
* * *
Уздоўж дарогі дужа жудасны дождж
Уздоўж дарогі дужа жудасны дождж
1. Святы Беларусі
Гімнастыка для вачэй
2. Работа па падручніку. Навучанне чытанню с.60-61:
Дзень Незалежнасці- День Независимости
Купалле- Купалье
Дажынкі- Дожинки
Падзея- событие
Падзяка- благодарность
Фізкультхвілінка
4. Навучанне чытанню. Работа па падручніку с.62
5.Замацаванне. Работа ў сшытку
6. Рэфлексія
6. Рэфлексія
Чацвер, 21.05.2020
Тэма: Я і мая Радзіма. Гонар Беларусі
Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворкі
* * *
Дудар дудару дарма грае.
* * *
Раз прывёз Рыгор Цімоху мех арэхаў, мех гароху.
2. Паўтарэнне:
* * *
Раз прывёз Рыгор Цімоху мех арэхаў, мех гароху.
Раз прывёз Рыгор Цімоху мех арэхаў, мех гароху.
1. Гонар Беларусі
2. Работа па падручніку с.58:
1. Паўтарэнне прафесій
2. Чытанне слоў з літарай Р
3. Работа з прыказкамі
Фізкультхвілінка
4. Лексічная работа (запомніць):
Гонар- гордость
Будаваць- строить
Рабіць- делать
Свет- мир, свет
5.Чытанне тэксту "Верныя памочнікі" на с.59
6. Замацаванне. Работа ў сшытку (с. 38)
7. Рэфлексія
Чацвер, 14.05.2020
Тэма: Я і мая Радзіма. Сімвалы Беларусі
Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворка
Цярпення няма цяпер церці цярніцаю лён.
2. Паўтарэнне:
3. Новы матэрыял1. Слуханне казкі
— Назавіце сыноў. Хто іх маці?
2. Знаёмства з сімваламі Беларусі
3. Навучанне чытанню. Работа па падручніку с.56
Гімнастыка для вачэй
4. Лексічная работа (запомніць):
Айчына, Бацькаўшчына- Отчизна, Отечество
Радзіма- Родина
Дзяржава- государство
Рэспубліка Беларусь- Республика Беларусь
Краiна- страна
Канюшына- клевер
Сцяг- флаг
5.Чытанне тэксту "Што такое Бацькаўшчына?" на с.57
6. Замацаванне. Работа ў сшытку (с. 37)
7. Рэфлексія
Чацвер, 07.05.2020
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. Славутыя землякі. памятныя мясціны
Мэта: працягваць фарміраванне вымаўленчых навыкаў, пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключаць іх у актыўнае суразмоўніцтва
Гульня "Так ці не" ( перацягвай картку са словам у левы бок, калі ты згодзен, і ў правы, калі- не. Для праверкі націсні на блакітны квадрацік у ніжнім правым кутку)
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. Славутыя землякі. памятныя мясціны
Мэта: працягваць фарміраванне вымаўленчых навыкаў, пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключаць іх у актыўнае суразмоўніцтва
Ход урока:
1. Паўтарэнне вывучанагаГульня "Так ці не" ( перацягвай картку са словам у левы бок, калі ты згодзен, і ў правы, калі- не. Для праверкі націсні на блакітны квадрацік у ніжнім правым кутку)
2. Новы матэрыял (слуханне аудыёзапісаў)
1.
Работа па падручніку (с. 52, заданне 1)
Землякі
Еўфрасіння Полацкая
Францыск Скарына
Марат Казей
Уладзімір Карват
Гімнастыка для вачэй
ча-ча-ча – ловім мы ляшча,
чу-чу-чу - мячык я качу,
чы-чы-чы — дружна елі калачы,
чэ-чэ-чэ — сонейка пячэ
4. Чытанне слоў на с.52
5. Чытанне тэксту на с.53
6. Слуханне
тэксту** (не абавязкова)
Дзедаў медаль
Алесеў дзед Пятро Апанасавіч у свае
маладыя гады быў героем, ваяваў з фашыстамі, не баяўся ні куль, ні снарадаў, ні
бомбаў, ні агню, ні вады. У дзеда
ўзнагарод - паўнюткая шкатулка. Асабліва ганарыўся ён медалём «За адвагу».
Аднойчы завязаўся з ворагам жорсткі
бой. Дзед, які тады яшчэ быў юнаком, радавым салдатам, ажно аглух ад выбухаў
снарадаў. А потым на яго найшоў нямецкі танк. Вось-вось раздушыць. Дзед узняўся
з акопа і кінуў гранату. Гусеніца
разарвалася, танк закруціўся на месцы. Фашысты павыскоквалі з танка, хацелі
дзеда забіць, а ён па іх —з аўтамата. Во якім салдатам быў Алесеў дзед.
Алесь часта дастае шкатулку і разглядае
дзедавы ўзнагароды. Кожны ордэн і медаль шмат разоў трымаў у руках. А медаль
«За адвагу» адзін раз адважыўся прымацаваць да свайго пінжачка. Прымацаваў і стала няёмка: дзед быў адважны, рашучы, а
ён на «дарослы» веласіпед баіцца сесц!і і цемнаты баіцца - ноччу з хаты не
выйдзе. Дый ці мала чаго баіцца? (Што было далей?)
Ідзе Алесь па вуліцы і разважае: як жа
яму стаць такім, каб смела насіць дзедаў медаль? Яго думкі перапыніў плаксівы
голас:
— Алесь!.. Алеська!..
Алеся клікала Людачка.
— Там... там сабака пасярод
вуліцы ляжыць...
— Хай і ляжыць. Ты абыдзі яго,
— параіў Алесь.
— Баюся я...
Алесь і сам баяўся гэтага сабакі, але
прыняў смелы выгляд. Не мог жа мужчына прызнацца маленькай дзяўчынцы ў сваей
слабасці.
— Я правяду цябе, - сказаў
і ўзяў Людачку за ручку: - Хадзем!
Калі яны падышлі да сабакі, Алесева
сэрца моцна і часта грукала ў грудзях. Яго, напэўна, і сабака пачуў, нязлосна
гыркнуў: “Ідзіце, ідзіце... Я маленькіх не крыўджу і наогул нікога без прычыны
не чапаю».
Дзень прайшоў хутка і ў клопатах: Алесь
збегаў у магазін і купіў хлеба, накарміў курэй, паліў грады, купаўся, гуляў у
футбол. Натаміўся так, што вечарам соладка заснуў. I прысніўся яму дзівосны сон:
крочыць ён, статны юнак, па вуліцы, а на грудзях ззяе медаль «За адвагу». Усе з
захапленнем глядзяць на яго: «Герой! У дзеда ўдаўся».
Алесь ад хвалявання прачнуўся і
пашкадаваў: «Не трэба было прачынацца, паглядзеў бы, чым кончыцца сон».
А ў пакоі цёмна, пад акном шастае
нешта. Алесю зрабілася страшна, але ён успомніў пра дзедаў медадь. «Я не баюся
цемнаты», — сказаў сам сабеі рашуча
адкінуў коўдру падышоў да акна. Нікога ў агародчыку не было, толькі галінка
бэзу шкрабала па шыбе.
Раніцай Алесь пахваліўся бабулі, маме і
тату:
— А я ўжо не баюся ні сабакі,
ні цемнаты.
— Ты ў дзеда ўдаўся, — сказала
бабуля.
Алесь дастаў з шуфляды дзедаву шкатулку,
узяў медаль «За адвагу», прыклаў яго да свайго пінжачка. Але не прышпіліў...
(І. Муравейка).
Фізкультхвілінка
7. Памятныя мясціны
Чацвер, 30.04.2020
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. Наша наваколле
Мэта: працягваць
фарміраванне навыкаў беларускага вымаўлення; пазнаёміць са словамі
і выразамі па
тэме, уключыць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і
прачытаных тэкстаў
3. Новы матэрыял
КРЫНІЦА - родник
УЗГОРАК, ПАГОРАК - возвышенность, холм
ГАЙ - роща
6. Рэфлексія
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. Наша наваколле
Ход урока:
1. Моўная размінка. Скорагаворка
Гром грыміць, страляе, у дубы цаляе.
2. Паўтарэнне:
"Прафесіі"
3. Новы матэрыял
1. Завучванне верша на памяць
— Прачытайце верш і скажыце, пра што гаворыць аўтар:
Усім на зямлі я давесці бяруся:
няма прыгажэй ад маёй Беларусі!
2. Навучанне чытанню. Работа па падручніку с.50,
заданне 2
Гімнастыка для вачэй
3. Лексічная работа (запомніць):
КРЫНІЦА - родник
УЗГОРАК, ПАГОРАК - возвышенность, холм
ГАЙ - роща
ПЕЧКУРЫ - пескари
ЛАГЧЫНА - лощина
НАВАКОЛЛЕ - окрестность
4.Чытанне тэксту "Летам" на с.51
5. Адказ на пытанні:
- Дзе летам жылі Віця з мамай?
- Якое там наваколле?
- Дзе часта бываў хлопчык?
-Што ён там рабіў?
- Што зиайшоў Віця ў лагчыне?
- Як вы разумееце выраз «ад
печкуроў адрокся»?
- Чаму хлопчык пабег дахаты вясёлы?
6. Рэфлексія
Чацвер, 23.04.2020
Тэма: Мясціна, дзе я жыву. У родным горадзе (вёсцы)
Мэта: працягваць фарміраванне навыкаў беларускага вымаўлення; пазнаёміць са словамі і выразамі па тэме, уключаць іх у актыўнае суразмоўніцтва па змесце праслуханых і прачытаных тэкстаў
Ход урока:
5. Знаёмства з апострафам
1. Моўная размінка:
I тут гу-гу, і там гу-гу, і нічога разабраць не магу.
2. Паўтараем тэму "Асабістая гігіена"
3. Гульня "Горад ці вёска?"
4 . Новы матэрыял
5. Знаёмства з апострафам
6. Работа ў сшытку с. 29
7. Чытанне тэксту (з папярэдняй падрыхтоўкай)
8. Вынік урока. Рэфлексія
Комментарии
Отправить комментарий